Project Chop Shop Cycles

Aangepaste remhendel met hoofdcilinder.

Natuurlijk hadden we net zo makkelijk een PM-systeem van $400 kunnen kopen om op de fiets van Mr. D te zetten … maar dat zou te gemakkelijk, te duur en te ‘van de plank’ zijn geweest. We kochten uiteindelijk een goedkope, groezelige en vervelende tweedehands hendel op het motorkerkhof. In dit geval een Nissin set-up van een Yamaha. Nadat we het uit elkaar hadden gehaald, hebben we het gezandstraald en een renovatieset gekocht om afdichtingen en stofkap te vervangen.

Wat we er nog steeds niet leuk aan vonden, was de enorme hoofdcilinder. Niet chop-waardig. Dus gaven we het ‘de behandeling’, net zoals veel andere bouwers hebben gedaan …

Dit zijn de te nemen stappen:

1. Verwijderen van het lelijke reservoir.

2. Verwijderen van de uitloop (onderdeel 13159), die L-vormig is in het geval van een Nissin, en inkorten bij de elleboog.

3. Installeren van de pen, vergeet niet de O-ring (wat we de eerste keer wel deden), maar niet de stofkap (onderdeel 49016a).

4. Schuif een stuk doorzichtige plastic slang op de steel, veel langer dan je uiteindelijk nodig hebt (maar dat maakt het ontluchten gemakkelijker).

5. Zet de tube vast met iets moois, en niet met de tie-rip die we op deze foto’s hebben gebruikt.

6. Vul de buis en ontlucht het systeem.

7. Snijd de buis op de gewenste lengte en schroef een mooie bout (we maken er een in de draaibank en passen deze aan om er mooi uit te zien) met draad om hem af te dichten *.

* Het schroefdraad laat lucht en vloeistof ontsnappen, terwijl de regen buiten blijft. Perfecte oplossing.

Het eindresultaat is een fraai ogende aangepaste opstelling zonder de rommel van de omvangrijke hoofdcilinder. Het handvat werd zelfs geleverd met een remlichtindicatieschakelaar, dus voor registratiedoeleinden is dat perfect!

Aangepaste Brembo-remklauw

Dezelfde redenering die op de remhendel werd toegepast, was hier het geval: waarom zou je een remklauw van $ 400 kopen, wanneer je er zelf een kunt aanpassen. We kochten een Brembo van $ 22 op het motorkerkhof. net zo smerig als de remhendel. Maar je kunt de prijs en de kwaliteit niet verslaan. Er is een reden waarom Brembo’s worden gebruikt in high-end sportwagens en jongens zoals Indian Larry gebruikten ze op hun chops. Het nam een ​​paar uur in beslag, gevolgd door stralen om het schoon te krijgen. Het kopen van de refurb-kit bleek moeilijk. Geen kant-en-klare kits die er zijn, dus we deden een aantal plaatsen aan en kregen uiteindelijk wat we nodig hadden.

De beugel die wordt geleverd met de Brembo met 2 zuigers is essentieel. Het zorgt voor zelfafstelling van de remklauw op basis van de slijtage van de remblokken. Dus gooi het niet weg, maar maak een beugel om in de beugel te passen … als je begrijpt wat we bedoelen. De zuigers drukken tegen een vast tegenoverliggend anker, dus als de remklauw niet zelfafstellend zou zijn, heb je een probleem. Doe ons een e-mail als het niet duidelijk in met onze uitleg en je dit zelf wilt proberen. Wanneer je deze beugel maakt, wees dan niet karig met het stuk metaal dat je gebruikt. Het moet gorilla-sterk zijn.

De foto’s tonen het proces van ruw staal tot de uiteindelijke pasvorm. Let op, we zullen de lelijke bouten vervangen door mooiere, maar voor mock-up kwamen ze goed uit.

richtingaanwijzers

Ja, we kunnen altijd handsignalen gebruiken om mensen te vertellen wanneer we afslaan. En gebruiken een enkel vingersignaal als ze ons geen voorrang geven, hahaha. Maar de popo (de politie) heeft een probleem met deze verouderde methoden en wil richtingaanwijzers zien. Ook een registratieplicht trouwens. Dus hebben we een paar microswitches geïnstalleerd en deze echt geweldige indicatielampjes van MotoGadget (www.motogadget.com) gekocht die je rechtstreeks bij hen kunt bestellen of via een motorhandel, zoals www.motorcyclestorehouse.nl. Niet goedkoop ($ 40 per stuk), maar veel beter dan grote lelijke plastic versies. Leuke Duitse techniek.

Draad door dit stuur leiden met scherpe hoeken groter dan 90 graden is een absolute pain in the ass!!! En dan moesten de draden ook nog door het frame worden geleid. De tank moest eraf, en het zadel ook. Als je naar een fiets kijkt, herken je niet altijd de uren werk die in deze details zitten, en zie je alleen het eindresultaat. Dit is waarom.

De Chop laten starten … ..

De CSC starten
Dus wat hebben we met de fiets gedaan nadat deze bij El Lobo Cycles was aangekomen:

1) Een aangepaste remhendel met hoofdcilinder geïnstalleerd.

2) Installeren van een gereviseerde Brembo-remklauw met 2 zuigers op een aangepaste beugel.

3) Bekabeld en een set LED-richtingaanwijzers geïnstalleerd.

4) Geboorde, bekabelde en geïnstalleerde microschakelaars voor richtingaanwijzers.

5) Accu vervangen, wat betekende dat ik de uitlaten verwijderd moesten worden… dus hebben we gelijk de pakkingen vervangen door nieuwe.

6) Het schoonmaken van de carburateur (vlotterbak en jets) en de pakkingen vervangen.

7) De uitlaten opnieuw gespoten.

……. en toen …….starten die fiets

En de fiets doorstond glansrijk de registratie. Mr D nam de fiets mee voor een rit van 200K en gaf geen enkel probleem. Zo doen wij zaken!!